Referanser

Her er noen av mine kunder

Norma AS

Varighet: 2 år

Problemstilling:
Struktur og lederutfordringer. Behov for operasjonelle tiltak for å løse situasjonen. Behov for planmessighet og gjennomføringsevne generelt. Fallende salg. Store problemer med nytt logistikksystem

Heges bidrag:
Fungerer som støtte til administrerende, og ledergruppe. Har bidratt til tydeligere og mer effektiv ledergruppe. Har skapt større forståelse for årsak/virkning, samt bedre struktur og økt gjennomføringsevne. Bidratt til optimalisering av IT systemene, til og den totale brukeropplevelsen. Har også optimalisert lager og logistikk funksjonen. Dette har resultert i økt salg. Vi jobber nå videre med å stabilisere og videreutvikle organisasjonen.

Kai Solli, adm.dir

Skala

Varighet: 1,5 år

Skala omsetter for 510 MNOK. Selskapet selger produksjonsutstyr og forbruksvarer til meieribransjen.

Problemstilling:
Utfordringer med kultur. Preget av en reaktivitet salgskultur med fokus på fag, og ikke tilstrekkelig på kundens behov. Ønsket en mer proaktiv og salgsrettet organisasjon.

Heges bidrag:
Skapte felles kundefokus gjennom strømlinjeforming av kultur, verdisett, tankesett, prosesser og organisering.  Mer enhetlig salgsorganisasjon. Strukturert salgsprosess. Bidro til økt salgskompetanse, og økt salg.

Trine Lise Knutsen, HR Dir

Fet kommune

Varighet: 2 år

Problemstilling:
Ineffektive arbeids- og målprosesser. Kommuneledelsen ønsket å innføre LEAN som arbeidsmetode, som et av flere tiltak for å redusere sykefraværet i tre av kommunens enheter.

Heges bidrag:
Etablerte tydelige målfokus samt forenkling av arbeidsprosesser. Konkrete verktøy er implementert for å skape forutsigbarhet og oversikt.  Det vurderes å få prosjektet videre inn i flere enheter.

Synnøve Haugland Personalsjef

NMBU – Norges Veterinærhøyskole

Varighet: 5 år

Problemstilling:
Organisasjonen hadde en kultur som var preget av uklar ledelse, strukturelle utfordringer og profesjonskamper. Målkravene ble opplevd som for høye og for mange.

Heges bidrag:
Bidro til å skape bedre flyt, økt effektivitet, tydeligere resultatansvar og samarbeid mellom profesjonene. Dette ga større forståelse av å jobbe sammen mot felles mål. Fortsatt er det utfordringer og Hege jobber nå med et større prosjekt for å innføre strukturert medarbeiderutvikling.

Ann Margaret Grøndahl, Instituttleder